Vitamine C

 

De 3e stof = Vitamine C: ascorbinezuur, oxaalzuur, citrusvruchtenmix, bessenmix, vruchtenmix, groentemix, azijnmix, chlorofyl, hesparine, rutine, bioflavonoïden.

 

Vitamine C is een belangrijke antioxidant, het is belangrijk voor de afweer, voor het immuunsysteem, voor het zenuwstelsel, bij de vorming van neurotransmitters (adrenaline, acetylcholine en serotonine). Verder speelt Vitamine C een rol bij ontgiften, verlaging bloedsuikerspiegel, omzetting van cholesterol en nog veel meer. Een tekort van Vitamine C kan zich uiten in frequent blaasontstekingen hebben, schimmel- of andere infecties, slechte bloedsomloop, huid- en spijsverteringsstoornissen.

 

Zo hebben alle vitaminen, mineralen en voedingsstoffen enerzijds hun eigen specifieke functies en werken ze anderzijds met elkaar samen.

 

WAT MAG U ETEN: gekookte gepelde of ongepelde rijst, pasta zonder saus, gekookte of gepocheerde eieren, geroosterde of gebraden kip, rood vlees, vis, geroosterd bruin brood, gefrituurde spijzen, friet, zout, olie, koffie en water. Elke spijs die geen vitamine C of toevoegingen bevat.
WAT MAG U NIET ETEN OF AANRAKEN: fruit, groenten, bladgroenten, rode peper, paprika, bieslook, citrusvruchten, rozenbottel, stokvis, gedroogde vruchten, sappen, sauzen, frisdranken, melk, kunstmatige zoetstoffen, vitamine C supplementen.

 

Calcium

 

De 2e stof = Calcium: calciumcarbonaat, calciumgluconaat, calciumascorbaat, koemelk, geitenmelk, melkcaseïne, melkalbumine.

 

Calcium is een belangrijke stof voor de lichaamsfunctie, stress verhoogt de behoefte aan calcium. Deze stof is belangrijk voor de stevigheid van het skelet, de bloedstolling, een gezonde zenuwfunctie, goede hartfunctie en een normale bloeddruk. Tekorten van calcium kan zich uiten in vermoeidheid, spierpijn, constipatie, hyperactiviteit, irritatie, hoge bloeddruk, onvermogen om te relaxen, slapeloosheid.
Verhindering van opname van calcium gebeurt bij te hoog eiwit/ vetgehalte en door oxaalzuur (oude kaas, champignons, bietjes, rabarber, spinazie).

 

Zo hebben alle vitaminen, mineralen en voedingsstoffen enerzijds hun eigen specifieke functies en werken ze anderzijds met elkaar samen.

 

WAT MAG U ETEN: gekookte rijst, pasta, gekookte groenten, gekookte aardappelen, jammen, bloemkool, zoete aardappelen, rood vlees, koffie zonder melk, calciumvrij water (spa blauw is prima!! of gekookt water is ook goed), alle spijzen zonder calciumderivaten.
WAT MAG U NIET ETEN OF AANRAKEN: melk, melkproducten, kaas, rauwe groenten, donkere bladgroenten als sla, koolsoorten, spruitjes, spinazie, broccoli, sesamzaad, haver, witte bonen, sojabonen, amandelen, gedroogde bonen, volkoren producten, walnoten, sardienen, zalm, pinda's, zonnebloempitten, bananen, vruchtensappen, calciumsupplementen. Let ook op uw tandpasta.  GEEN THEE!!!!Let op! Niet wassen en tandenpoetsen met gewoon water. Bijvoorbeeld de was uit machine halen kunt u doen met handschoenen aan.

 

Eiwitten

 

De 1e stof = Ei- mix :  eiwit, eigeel, kip, tetracycline

 

Het lichaam is voor zijn dagelijkse functies afhankelijk van proteïnes. Het proteïne uit eimix komt hier het dichtst bij in de buurt. Vandaar dat dit het eerste testbuisje in de set is.

 

Zo hebben alle vitaminen, mineralen en voedingsstoffen enerzijds hun eigen specifieke functies en werken ze anderzijds met elkaar samen.

 

WAT MAG U ETEN: gepelde of ongepelde rijst, rijstwafels, pasta zonder ei, groente, fruit, melkproducten, kaas, waterijs, worst, olie, rundvlees, varkensvlees, vis, roggebrood, zoet broodbeleg, chocolade, chips, koffie,thee, sap, frisdrank en water.
WAT MAG U NIET ETEN OF AANRAKEN: eiwit, eigeel, kip,penniciline-achtige stoffen, elk product die ei of kip bevat, koekjes, crackers, brood, mayonaise, slasaus, cake, taart, pannenkoeken, gebonden sauzen, gefrituurde snacks. Vermijd ook veren, vogels, kussens gevuld met veren, donzen dekbed, shampo en producten met ei.

 

www.begripdoorinzicht.nl maakt gebruik van cookies voor een optimale beleving van deze site.